Skriv til ombudsmanden

Digital Post

Hvis du vil sende os en mail, anbefaler vi, at du bruger den digitale postkasse (Digital Post), som du bl.a. kan få adgang til på Borger.dk.

Digital Post er sikker (krypteret), og der er sikkerhed for, hvem afsenderen er.

Hvis du skriver til os via den digitale postkasse, vil vi også svare dig på denne måde. Vi sender dig en bekræftelse inden for 10 arbejdsdage.

Ønsker du at videresende post til os, kan du gøre det ved at vælge Folketingets Ombudsmand som modtager. Du skal ikke anmode om at tilføje os som Digital Post-modtager.

Ombudsmandens mail-adresse er post@ombudsmanden.dk

Vi kan godt modtage din klage i en usikker mail, men vi kan normalt ikke svare dig på den måde. Derfor er det vigtigt, at du også opgiver dit fulde navn og din postadresse, så vi kan svare dig i et brev sendt med posten.

Du får en automatisk bekræftelse på, at din mail er modtaget.

Tilgængelig Digital Post fra Folketingets Ombudsmand

Folketingets Ombudsmand anvender skabeloner til at oprette meddelelser, som understøtter, at Word-dokumenter oprettes som tilgængelige filer.

Når meddelelser sendes fra Folketingets Ombudsmand, konverteres de til PDF-filer. For tiden oplever vi problemer med at få tilgængelighedsopmærkningen med i PDF-filerne. Vi arbejder sammen med vores leverandører på at løse dette.

Vi tester løbende vores meddelelser i PAC2021.

I de meddelelser, vi sender, kan der være bilag, som vi har modtaget fra eksterne parter. I det omfang disse dokumenter er tilgængelige, bestræber vi os på, at det også er tilfældet, når de sendes videre fra Folketingets Ombudsmand.

I de tilfælde, hvor dokumenterne ikke er tilgængelige ved modtagelsen hos Folketingets Ombudsmand, kan vi ikke sikre, at de er tilgængelige ved afsendelsen herfra.

Hvad gør jeg, hvis jeg modtager dokumenter, der ikke er tilgængelige

Kan du ikke tilgå meddelelser fra Folketingets Ombudsmand med dine tilgængelighedsværktøjer, så kontakt os. I konkrete tilfælde kan vi sende tilgængelige filer direkte til modtageren, hvis tilgængelighedsniveauet i den oprindelige meddelelse ikke er tilstrækkeligt.

Du er velkommen til at sende os filer i almindelige formater som pdf, doc, docx, jpg, xps og png. Undgå venligst at sende filer i et format, hvor særlige programmer er nødvendige for at åbne filerne. Det kan forsinke behandlingen af din klage, og du kan blive bedt om at sende materialet igen.

Dokumenter skal sendes vedhæftet vores klageskema eller en mail eller via Digital Post. Vi åbner ikke dokumenter, som er sendt via link til en cloudbaseret løsning.

Brug ombudsmandens

klageskema